• marketing

een gezonde boost voor UriDyn’s marketing

marketing in de streng gereguleerde gezondheidssector

Uridyn, een voedingssupplement van het Oostendse Metagenics, had bij lancering nood aan een duwtje in de rug. Een boost op vlak van bekendheid. Dat is wat we hen gaven met welgemikte campagnes op Facebook en in Google’s zoekresultaten. 

de uitdaging

UriDyn is een voedingssupplement voor vrouwen met aanleg voor blaasontstekingen. Het is een nieuwe speler in een markt met een aantal gevestigde concurrenten die al de nodige bekendheid opgebouwd hadden bij het doelpubliek.

Een nieuw product in deze sterk gereguleerde markt zetten is geen eenvoudige klus. De gezondheidssector is gebonden aan een aantal strenge regels.

onze oplossing

  • Gerichte campagnes op sociale media;
  • Google Display- en Search campagnes;
  • Advies op maat rond aanpassingen aan de website. Hier vinden geïnteresseerden nu meer informatie over het voedingssupplement. 

het resultaat

  • Op Facebook en Instagram bereikten we ruim een half miljoen vrouwen en maakten hen bekend met UriDyn. Via Google kwamen daar nog ruim 100,000 mensen bij. 
  • We zorgden voor ruim 12,000 bezoekers naar de website van Uridyn.
  • Op de website zorgden we voor honderden conversies (o.a. clicks naar verkooppunten van UriDyn, downloads van informatiebrochures etc.)
  • De naamsbekendheid van UriDyn kreeg de boost die het zocht. In slechts een paar maanden tijd zagen we een flinke stijging in de organische zoekopdrachten naar UriDyn. 
kies ook voor een boost in je marketing!